neděle 7. února 2016

Troje tkaní a jedna chlupatá Andulka

S plnou hlavou plánů a cílů jsem se dala do tkaní tří projektů. Dostala jsem dvě tašky komerčních přízí, které snad od 70 let ležely nevyužitě ve skříni mojí mamky až jednou najdou své využití. Na moje pokusy s tkaním je to přímo ideální.
První měla být hodně vzdušná spíš krajková prostírka, ale praxe opět dopadla trochu jinak, ale i tak možná i trochu zajímavě :)







Jako druhé jsem začala tkát prostírání - dlouhý pruh středem stolu a čtyři menší. Chtěla jsem je ve stejném duchu, ale i lehce odlišné, proto jsem zvolila kostky na dlouhém a na malých pouze pruhy ve stejných barvách. Jako útek jsem použila tenounkou zářivě oranžovou barvu, která to krásně oživila. Je to první moje tkaná věc kde je vidět osnova - jinak jí vždy úplně - aniž bych chtěla - překryju.



 A třetí projekt měla být šála. Cíl byl díky pružnému útku lehce zvlněný efekt - asi to jediný se mi na ní povedlo.... Ale na druhou stranu má krásný - nebo spíš komický - příběh...
Po pár vložení útku jsem opět zjistila, že útek skoro úplně překryl osnovu, kterou jsem chtěla jinak přiznat, ale co už - tkala jsem dál. Asi po 20cm mi můj muž řekl, že mu to připomíná froté ručník a už to začalo..... začala jsem ho v něm vidět taky.... Po dokončení to opravdu na krku vypadalo jako ručník a tak přemýšlím, že si udělám ručníkový polštářky.... Další názor, že prý hadr na podlahu .... Ale mám ho ráda i tak (i  ty co mi ho takhle krásně pojmenovali...) - je to taková moje vtipná první šála :D





 A proč chlupatá Andulka? O víkendu jsem si přivezla novou členku naší rodiny Angorskou krasavici  od Vlaďky z Ovečkova, kterou jsem pojmenovala Andulka. Moc děkuju, že jsem se mohla stát novou
česatelkou, střihatelkou a chovatelkou :) Mám z ní opravdu radost!



2 komentáře:

  1. Moc pekne a zajimave zkusenosti s tkanim ,moc rada se poucim vasemi zkusenostmi a Andulka je pekna chundelata kulicka.

    OdpovědětVymazat
  2. Marcelko, všecičko se ti to náramně povedlo. Moc se mi líbí ta krajková prostírka, ta vynechaná osnova je výborný nápad. To, že to nedopadne dle očekávání ještě neznamená, že to není pěkné. Občas mi ze stavu taky vyleze něco jiného, než jsem předpokládala, tak je třeba to považovat za záměr.
    Andulka je nádherná.

    OdpovědětVymazat

Nová vášeň ?

Zhruba před třemi týdny jsem měla tu krásnou možnost vyzkoušet si paličkování. Úplně žasnu jak je to všechno tak dokonale vymyšlené  - od uz...