neděle 16. dubna 2017

Nová vášeň ?

Zhruba před třemi týdny jsem měla tu krásnou možnost vyzkoušet si paličkování. Úplně žasnu jak je to všechno tak dokonale vymyšlené  - od uzlíků na paličce až po "pouhé" kroucení a křížení.

 Na kurzu jsme zkusily (samé ženy :)) upaličkovat červíka plátnem s občasným kroucením, a řetízkem na tykadýlka. Namotaly jsme si každá vybrané barvy na paličky a pustily jsme se prozkoumávat taje křížení a kolem špendlíků obtáčení nití. Šlo to velmi pomalu a tápavě, ale všechny jsme červíka nakonec pokořily.






Přišla jsem domů plna dojmů a touhy znovu vzít do ruky paličky a něco si za zvuku krásného dřevěného cinkání vytvořit. Netrvalo dlouho a vytvořila jsem si herduli a od kamarádky šikovného muže dostala pár doma vytvořených paliček a mohlo se jít zkoušet. To bych nebyla já abych začala něčím snadným, ale na vzorníčky prostě nejsem. Na internetu jsem hledala jednodušší podvinky a stáhla si rybičku od Vlaďky Cepákové. Návod jsem si nedohledala, říkala jsem si, že to prostě zkusím. Udělala jsem jí hodně nahusto a když na mě  vykoukly zapeklitosti jako ostrý roh, obtáčené plátno.. tak jsem se snažila pracovat podle návodu. No žádná sláva to není, ale bavila mě :)  



Poté mě zaujal koník a už poučena jsem pracovala přesně podle Vlaďčiného návodu. Vykukovaly další věci které jsem ještě nedělala a opět mě hodně bavil :) Lísteček na očíčko se mi trochu podařil jen vedle zkušebně ze silnější nitky - na koníkovi je to takový paskvílek ale hrozně mě bavily bodlinky, ale chtěli víc točit a zadní ploutvička díky nepochopenému ostrému rohu trochu katastrofa :) Ale bavil mě taky moc. Mám v plánu ještě hodně trénovat a zkusit oba podvinky ještě jednou jako opravu, kterou si určitě zaslouží.



Moc se mi líbí zubaté bordurky tak jsem si jako poslední podvinek vybrala jeden z internetu a zkusila. Naopak točila zase asi moc, ale třeba se časem objeví cit který mě bude vést.


A probudila se nová vášeň? Myslím, že ano. Přes léto když vyrábím sýry se nemůžu moc věnovat předení a vůbec práci s vlnou. Je to přeci jen malinko prašná a chlupatá záliba a v době kdy třeba čekám na zasýření a je čas na kafe, nejde čas obohatit vlnou abych si jí nezanesla do mléka. Ale paličkování je poměrně čistá činnost a už se moc těším, že mi bude zpříjemňovat kafíčkovací čas u sýraření :) 

2 komentáře:

  1. Hraji si s tou stejnou myšlenkou... vlna zatím vítězí nad čímkoliv jiným... jdou ti paličky dost dobře pro moje neznalé oko ;-).
    Tak ať se daří dál.
    s milým pozdravením.... pher

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) U mě vlna taky stále vede, ale jsou chvíle kdy prostě nemůžu a chce se mi tvořit :) A moje lačnost po nových věcech... :) O víkendu jsem byla na kurzu tapisérie - no jsem úplně ztracená :) Moc zdravím a brzy k tobě doletí nové kůže. Seženu pořádnopu krabici a pošlu :)

      Vymazat

Nová vášeň ?

Zhruba před třemi týdny jsem měla tu krásnou možnost vyzkoušet si paličkování. Úplně žasnu jak je to všechno tak dokonale vymyšlené  - od uz...